bakkertjesopdefiets5.reismee.nl

Negende dag naar Laos. Houayxai

Een lange tocht voor de boeg; ruim 80 km met twee klimmen, en we passeren de grens van Laos. We vertrekken dus extra vroeg want bij de douane zou je volgens de gids best een 2 uur werk kunnen hebben om de grens te passeren.

Je gaat eerst door de douane in Thailand daarna ga je over de Friendship brug nr 4 , waar je alleen per bus overheen mag.en dan moet je een visum kopen voor Laos en dan daar door de douane. Het is even gedoe met de fietsen in de bus..We hebben onderweg best flinke regenbuien gehad dus de waterdichtheid van alle tassen en spullen hebben we goed kunnen testen.. Koud is het niet dus de enige bescherming die wij gebruiken zijn de regenschoenen en de rubber manchetten die moeten voorkomen dat de regen vanaf onze benen de schoenen in loopt.

Bij de grens komen we de twee Belgen tegen die we eerder in Chiang Rai bij Tony de Brabander hebben ontmoet. Zij gaan nu drie dagen de gibbon-tour doen in de jungle en slapen dan in 50 meter hoge boomhutten.

Voor ons is het even zoeken naar het overnachtingsadres. Ik blijk eerst een hotel in een verkeerde plaats geboekt te hebben. We fietsen een soort lus en we moeten precies aan de andere kant van de lus zijn. Annuleren was even een klusje maar is gelukt. Dan boeken we een hotel aan de goede kant van de lus en vervolgens blijken er twee hotels met dezelfde naam te zijn en de ene heet Riverside Hotel en de ander Hotel Riverside. Uiteindelijk hebben we de juiste gevonden en wat wel erg prettig is dat dit hotel vlak naast de steiger ligt vanwaar morgen de Slowboat naar Pak Beng vertrekt.

Ik heb eerst geld gewisseld bij de grens en dat is wel even gedoe want de “kip” de munteenheid hier stelt niets voor. Je moet het delen door 10.000. Ik wissel 150 dollar en krijg dus 1,5 miljoen kip. Bij het hotel wil ik betalen en ze vraagt dollars; ik geef de dollars en omdat ze gevouwen zijn wil ze deze niet aannemen. Dan met kippen betalen; nee ze wil liever THB Thaise bath...pffff. We zijn vermoeid van het fietsen en het gedoe met het zoeken naar het hotel en het geld ben ik ff helemaal zat.

We krijgen uiteindelijk de sleutel van de kamer. Best een redelijk dure kamer voor de begrippen hier en het blijkt een oude muffe bende te zijn. Het ruikt niet fris en de bedden zijn hobbelig en de badkamer wil je ook niet zien, maar goed we hebben wat. Er staat boven het toilet een plaatje dat je niet van het toilet mag springen!!

Greet van tunen leek

Wat een onderneming weerwat zul je so sad verlangen nagar je Eugene bedjewat zitten er een fouten in de oogjes hiergaat alles hoed we missen Julie welmaar geniet maar met volle trudgen heel veel dikke kisses

Lia

Wat onwijs leuke verhalen!
Volgens mij mag je niet staand poepen hoor??

Marjolijn

Geweldige verhalen. Veel klimwerk.....

Jorien

Lieve pap en mam
Heerlijke verhalen. Wat beleven jullie veel. Missen jullie enorm. Hier gaat alles goed. Dikke kus