bakkertjesopdefiets5.reismee.nl

Zevende dag naar Mae Chan

We hebben Tony vanmorgen gedag gezegd nadat hij ons nog even zijn fietsen heeft laten zien. We rijden een vrij eenvoudige route en onderweg zien we niet veel spectaculaire dingen. Het weer is gunstig ; half tot zwaar bewolkt en dus niet zo bloedgeslagen heet.

We komen langs rijstvelden en omdat hier de opium en drugshandel enorm is aangepakt hebben de mensen nu een andere bron van inkomsten nodig. Je ziet veel koffieplantage, rijstvelden en veel ananas plantages. Ook zijn er macadamia bomen: macadamia-noten zijn dure noten die heel langzaam groeien. De koeien langs de kant van de weg zien er erg mager uit en hebben lange hangende flaporen. Af en toe fladderen erge grote vlinders langs.

We komen rond een uur of twee bij het Rimchan Hotel in Mae Chan. Een mooi hotel maar een beetje vreemd personeel. Ze spreken werkelijk geen woord engels en hoe we ook iets uitbeelden ze begrijpen niets. Het is vreemd dat we in het hotel een prijs zouden moeten betalen zie bijna het dubbele is als watbooking.comaangeeft als deal van de dag. Ik laat dat zien aan de dame maar zij blijft op de duurdere prijs wijzen. Dat boek ik ter plekke viabooking.comen dan is het geen enkel probleem en krijgen we de kamer voor de halve prijs. We duiken meteen het zwembadje in, waar ook wat jongens en meisjes aan het zwemmen zijn. Ze proberen in het engels wat te praten met ons. Het is zondag dus ze zijn vrij van school. Na ongeveer een uur of twee slaat ineens het weer om en krijgen we onweer en regen.

‘S avonds eten e in het hotel en dat blijkt een vergissing: het eten is echt niet lekker. Bovendien zitten we er als enige en er is een zanger met gitaar die best wel leuke liedjes speelt en daarbij zingt maar zo alleen voor ons voelt het enigszins benauwd. Ik zit gelukkig met mijn rug naar hem toe en krijg redelijk last van de slappe lach. Ar klapt keurig na elk liedje waarop de zanger een klein buiginkje maakt naar Ar. Ar vraagt me om alsjeblieft ook eens te kijken en te klappen omdat de zanger anders wel eens zou kunnen denken dat Ar hem extra leuk vindt...
Voor de eerste keer in Thailand hebben we niet lekker gegeten...eigenlijk ronduit vies!!