bakkertjesopdefiets5.reismee.nl

Chiang Mai

De reis hebben we achter de rug!! Het verliep allemaal prima. Vanaf Singapore vlogen we na twee uur wachten door naar Chiang Mai, een vlucht van nog eens drie uur De ruimbagage en de fietsen waren doorgelabeld dus daar hadden we tijdens de overstap geen omkijken naar.
We zaten in het vliegtuig naast een man uit Singapore die, hoe wonderlijk, vanuit Singapore naar Chiang Mai reisde om daar het toerisme en met name het fietsen beter op de kaart te zetten en aantrekkelijker te maken. Hij had gister met de minister in Singapore vergaderd. Ze zijn daar al ruim twee jaar mee bezig. Daarnaast zet hij zich voornamelijk in voor het veiliger maken van het fietsen! Was zelf ook fervent fietser en had onlangs een customized fiets laten maken. Trots kregen we allerlei foto’s te zien Kortom gespreksstof genoeg en zijn kaartje met daarbij de uitnodiging om vooral eens te komen logeren!!

We hebben eerst snel een simkaart voor de telefoon geregeld.
De taxichauffeur stond al keurig met een bordje omhoog gestoken op ons te wachten. Binnen 5 minuten reden we naar het Chiang Mai Gate hotel. Een redelijk goed en het belangrijkste, een schoon! hotel.
Na de lange reis van in totaal 23 uur kwamen we aardig kapot aan.
We mochten de fietsen in een afgesloten ruimte neerzetten en zagen daar meerdere fietsdozen. Deze mochten de reizigers laten staan en kunnen ze later weer voor de terugreis gebruiken. Wij vliegen echter vanuit Laos, Luang Prabang, terug. Hopelijk hebben reizigers daar ook dozen achter gelaten die ze zelf niet meer voor de terugreis gebruiken.
Het hotel heeft ook een klein zwembad. Later op de middag besloten we eerst de fietsen inelkaar te zetten en daarna even te gaan zwemmen. Toen een van de medewerkers ons hielp de fietsen weer in de afgesloten ruimte te zetten vroeg hij wat we van plan waren. Hij luisterde geïnteresseerd en met ongeloof. Toen hij weg liep sprak hij met een collega en ze lagen dubbel van het lachen. Ik vroeg of ze lachten om die zotte Hollanders met hun dwaze plan bij deze temperatuur; en ja hoor , dat was het, ze snapten niet dat je dit voor je lol doet!
Na het zwemmen hebben we onze stramme spieren laten masseren. Dat kun je overal en bij elk hotel laten doen.
We gaan vanavond met een tuktuk naar een restaurant wat ik via TripAdvisor heb gevonden, dus Ria, we maken er meteen gebruik van!! Het ziet er veel belovend uit!
Voor morgen heb ik geprobeerd om een gids te regelen die met ons een korte tour wil fietsen langs de mooiste bezienswaardigheden hier in de omgeving. We zijn benieuwd of dat lukt. Eerst maar hopelijk een goede nacht slapen en kijken hoe we ons door het tijdsverschil van 5 uur slaan.

Jos & Ria

Hallo Arjan en José,
Dit beloofd een onvergetelijke reis te worden.
Fietsen in een land met een totaal andere cultuur en overweldigend natuurschoon moet van begin tot eind een belevenis zijn. Het weer, de temperatuur etc. zal inderdaad een uitdaging worden maar denk dat jullie al genoeg ervaring hebben en dat het zeker de moeite waard is. Succes!!!!

Arjan, Jorien Floor&Roos

Goede berichten!
Nu ontspannen voor het avontuur. Dikke kus
De meiden vinden het maar niks