bakkertjesopdefiets5.reismee.nl

Vertrek

We zijn vanmorgen opgehaald door de Taxi van A9 . De chauffeur moest wel even moest slikken toen hij de grootte van de fietsdozen zag; deze waren toch iets groter dan werd aangenomen. Ik had, gezien de ervaring van vorig jaar, toch nog even gebeld en het zou totaal geen probleem zijn...maar wij vervoeren onze fietsen in extra grote Koga-dozen zodat we niet de voorwielen eruit te hoeven halen. Daar was toch niet helemaal rekening mee gehouden. Gelukkig met wat passen en meten konden de dozen liggend in de taxi vervoerd worden.
Door de harde wind zijn vanmorgen een flink aantal Europeesche retour vluchten geannuleerd.
Onze vlucht vertrekt op tijd ; 11.15 is de vertrektijd en 23.55 uur Nederlandse tijd hopen we in Singapore aan te komen waar het 6 uur later is dan in Nederland. We vliegen vandaar door naar Chiang Mai waar het in tegenstelling tot in Singapore het 5 uur later is dan in Nederland.
We mogen maar weinig kilo’s bagage meenemen en daarover bestaat nogal wat verwarring: via Awol, de reisorganisatie krijgen we te horen dat de fiets ongeveer 23 kilo mag wegen en dat we daarbij nog 7 kilo ruimbagage mogen voegen en dan nog een fietstas p.p. In het vliegtuig als handbagage mogen meenemen. Op het ticket van Singapore staat echter dan 23 kilo ruimbagage voor onze fiets inclusief de fietstas is berekend en dat we daarbij nog 7 kilo in het vliegtuig moeten meenemen. Extra kilo’s zijn enorm duur; tot 5 kg moet je 220,- bijbetalen.
Het wordt spannend want de fietsen wegen resp. 23 en 27 kilo en daarbij hebben we nog 15 kilo ruimbagage en dan nog twee fietstassen die als handbagage meegaan.
We besluiten vlak voor we gaan slapen toch nog wat te schuiven met de inhoud van de tassen. Al met al weten we daar nog zo een 4 kilo uit te peuteren. Wegen gaat niet meer want onze weegschaal begeeft het! Pfff perfect moment!
Op schiphol aangekomen spoedden we ons eerst naar de bagage incheckbalie. Dan hebben we dat maar gehad. De dozen zijn door Kroone Liefting al een keer opgevouwen en daardoor zakken ze al best wel in. Ar zet de fietsen op de weegband; de eerste is inderdaad 23 kilo; dit is de lichtste. Tot mijn stomme verbazing gaat daarna Ar zijn fiets op de band waarbij we in de doos ook wat gereedschap en schoenen enz hebben gepropt, en weegt deze 22,5 kg......Ar bekend later de fiets iets opgetild te hebben tijdens het wegen!! Dan gaat de tas met de ruimbagage die zet ik iets over de rand van de weegband en zo weegt deze maar 9 kilo!!! Joepie, we zijn ingechecked met zelf nog 5 kg onder het maximaal toegestane aantal! Zucht van opluchting!
We drinken nog even een kop koffie en lezen wat en kunnen dat al richting de gate. We worden met een bus naar het vliegtuig gereden vanaf de gate.
Het is een prachtig groot vliegtuig met veel luxe. Wij hebben stoelen met extra beenruimte en we kunnen een tv schermpje uit onze stoelleuning naar voren toveren.
Er wordt al vrij snel na het opstijgen wijn en koffie geschonken en na 1,5 uur komt de lunch met wederom wijn en koffie enz.
De lunch bestaat uit een grappig allergaartje; een zalmsalade, een broodje met kaas, rijst met groente en een beef-curry daarbij en als dessert een vanille ijsje.
We zijn nu drie uurtjes onderweg; nog ruim 8 te gaan tot Singapore. En dan nog de overstap naar Chiang Mai,; 2,5 uur wachttijd en dan nog 3 uur vliegen.