bakkertjesopdefiets5.reismee.nl

De laatste voorbereidingen

Nog zes dagen...

De voorbereidingen voor deze reis zijn heel anders dan voor de europeesche fietstochten geweest. De Mio navigatie is niet geschikt voor Thailand en Laos. Via de reisorganisatie ben ik gewezen op een GPS cursus . We gaan met de app Pocket Earth deze fietsreis volgen. Ik heb flink wat “ lessen” thuis moeten doen en ik ben een dag naar Elst geweest op de details te leren. Dat was een zeer uitgebreide cursus die ook veel info verstrekte over alle overige benodigdheden, zoals een waterdichte bevestiging voor op de fiets, powerbanks, snelladers enz enz. Zeer nuttige tips! De Kaarten voor Thailand en Laos heb ik inmiddels gedownload en deze kunnen we zonder gebruik van internet gebruiken tijdens de route. De Mio gaf de aanwijzingen als een TomTom., wat vaak erg goed werkte maar soms, vooral in de steden, hebben we door de aanwijzingen heel wat rondjes verkeerd gereden. De navigatie die wij nu gebruiken geeft de route als een rode lijn op de kaart weer en vervolgens moet je deze lijn of in iedergeval in de buurt van deze rode lijn blijven fietsen. De app is zeer uitgebreid met allerlei info; hotels, bezienswaardigheden, winkels, fietsenmakers enz enz . Bij alle bezienswaardigheden onderweg is er zelf een link naar de Wikipedia-gegevens. We hebben in Nederland verschillende keren geoefend met de Pocket earth en waren erg enthousiast over deze manier van navigeren. De fietsen hebben een zeer uitgebreide onderhouds beurt gehad; kettingen en tandwielen zijn vervangen en alles draait soepel. Ook uit voorzorg alle batterijen vervangen van de kilometertellers want de beschreven route geeft zeer nauwkeurig per kilometer aanwijzingen.

Nu nog de boel inpakken. We mogen erg weinig kilo’s meenemen en daar moeten we ons goed aan houden want als je een kilootje extra meeneemt dan kost dat behoorlijk veel geld; 5 kg extra kost al gauw 225,- euro. Nu maar hopen dat de taxibusje die we geregeld hebben goed heeft begrepen dat we twee grote kartonnendozen met onze fietsen meenemen!!! Ik denk dat ik er toch maar een extra telefoontje aan waag. ..

Ria de Groot

Hoi Bakkertjes. Wat een avontuur gaan jullie tegemoet. Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen van deze prachtige reis. Ga vooral genieten... Stiekem ben ik ook een beetje jaloers. Het zijn de mooiste vakanties. Veeeeel plezierrrr. Groet Jos en Ria

Jorien, Floor &Roos

Trots op jullie
Ga lekker genieten!!!
Verdiend

Marloek

De kop is eraf. Fijn dat de reis voorspoedig verloopt. Xxx